Klienci indywidualni
klienci indywidualni
Podmioty gospodarcze
podmioty gospodarcze
Rolnicy
rolnicy

Bezpieczeństwo EBO

INTERNETOWA OBSŁUGA RACHUNKÓW

 

 


Dobre Praktyki.pdf - zasady bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej.


Bezpieczeństwo transakcji bankowych w Internecie.pdf - poradnik Związku Banków Polskich.
.
.

UWAGA !!!

W trosce o Państwa bezpieczeństwo w obszarze usług bankowości elektronicznej pragniemy zwrócić uwagę na wzrost liczby zagrożeń. Otrzymujemy sygnały o pojawieniu się nowego rodzaju szkodliwego oprogramowania atakującego komputery klientów, którego działanie polega na podmianie numeru konta w trakcie uzupełniania formularza przelewu poprzez funkcję kopiuj/wklej, jak również podczas manualnego wprowadzania danych.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa podczas wykonywania przelewu, należy:
- sprawdzić numer rachunku w formularzu przelewu;
- sprawdzić numer rachunku na ekranie akceptacji przelewu;
- w przypadku autoryzacji SMS zweryfikować numer rachunku przychodzący wraz z kodem SMS, służącym do zatwierdzenia transakcji.

Jeśli w procesie logowania wyświetlona zostanie reklama blokująca okno przeglądarki lub otrzymają Państwo komunikat informujący o przerwie technicznej lub podobny, uprzejmie prosimy o niezwłoczne zawiadomienie banku na na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 42 639 13 56, oraz czasowe wstrzymanie się z korzystania z systemu bankowości elektronicznej.

!!!UWAGA!!! ZACHOWAJ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ

Uprzejmie informuję, że Bank Zrzeszający otrzymuje zgłoszenia o phishingu na klientach Banków Spółdzielczych.
Klienci Banków Spółdzielczych otrzymują wiadomości zawierające fałszywe powiadomienia z banku.
W treści wiadomości podany jest link do podmienionej strony internetowej kanałów elektronicznych z informacją,
że klient otrzymał powiadomienie od banku. Pomieniona strona jest wykorzystywana do kradzieży loginów i haseł a następnie numerów kart kredytowych, danych kont bankowych oraz innych poufnych informacji.
Pozyskane w ten sposób dane zostaną najprawdopodobniej wykorzystane do kradzieży środków z kont klientów.
Z otrzymanych informacji wynika, że zgłoszenia otrzymują klienci których komputery są zainfekowane złośliwym oprogramowaniem.

W związku z powyższym rekomendujemy zachowania szczególnej ostrożności i zgłaszania takich przypadków do banku wraz kopią otrzymanej wiadomości, na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 42 639 13 56.

W takim przypadku należy niezwłocznie zmienić hasło do usług bankowości elektronicznej
koniecznie z innego komputera !!!

 

 

Wnioski:

dla klientów indywidualnych:

Dostęp do www

Zastrzeżenie tokena

dla podmiotów gospodarczych:

Dostęp do www

Zastrzeżenie tokena / kart

 

 

BEZPIECZEŃSTWO EBO


BEZPIECZNE HASŁO (12 sposobów).

  1. nigdy nie udostępniaj swojego hasła innym osobom, nawet pracownikom banku (pod żadnym pozorem).
  2. hasło powinno być długie (w CUI może mieć do 8 znaków).
  3. do tworzenia hasła wykorzystaj litery duże i małe, cyfry i znaki specjalne (np. b@Nk!_1+ ).
  4. unikaj wyrazów, szczególnie pojedynczych występujących w słownikach.
  5. okresowo zmieniaj hasła (zalecamy raz w miesiącu).
  6. unikaj powtórzeń znaków (np. 1111, aaaa).
  7. unikaj sekwencyjności (np. abcdefgh, 12345).
  8. unikaj ciągów występujących obok siebie na klawiaturze (np. QWERTY).
  9. unikaj danych osobistych typu imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia (np. kowalski82).
  10. nie wykorzystuj tych samych haseł to różnych logowań (np. do banku i do poczty).
  11. w przypadku choćby podejrzenia o poznanie hasła przez inną osobę zmień je.
  12. nie zapisuj w jawny sposób hasła na komputerze (w szczególności gdy korzystasz z aplikacji p2p do ściągania filmów, muzyki, itp.)

BEZPIECZNY KOMPUTER.

O bezpieczeństwo swojego komputera musisz zadbać sam!!!
Bank nie ma dostępu do twojego komputera.

Zalecamy o dbanie o oprogramowanie swojego komputera, w tym systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej, poprzez instalowanie krytycznych i aktualnych poprawek dostarczanych przez producentów oprogramowania.
Internauta korzystający z bankowości elektronicznej powinien stosować program antywirusowy z aktualna bazą wirusów, zaleca się również używanie firewalla.
Ze względów bezpieczeństwa, nie powinien instalować nieznanych programów otrzymanych pocztą elektroniczną lub pobranych z witryn www.
W szczególności gdy korzysta z programów wymiany plików (p2p) nie powinien zapisywać hasła, loginu, numeru ID, klucza itp. Na tym komputerze w żadnym pliku.

Bank nie ponosi odpowiedzialności za czynności dokonane przez użytkownika komputera, nasze sugestie należy traktować jedynie jako ogólne, zawsze obowiązujące, podstawowe zalecenia z zakresu bezpieczeństwa, które nie wyczerpują tego obszernego tematu.

logo bottom